maandag 17 juli 2017

Little sweetheart box

Hoi allemaal,

Vandaag is het weer mijn beurt om wat te plaatsen met het mooie Papicolor papier. Ik heb voor deze keer een leuk doosje gemaakt, die geschoven zit in een hoesje.



Ik zal hieronder uitleggen, hoe ik het doosje en hoesje heb gemaakt.
 
Voor het hoesje heb ik Hagelwit cardstock genomen van 10,5 x 27,5 cm en deze gerild op 7,5 cm, 10 cm, 17,5 cm en 20 cm. Daarna heb ik beide hoeken schuin afgesneden vanaf de rillijn. Zie onderstaand voorbeeld.

 
 
Hier een foto, nadat ik alles heb gevouwen.

 

Ik heb hierna 2 stukken van 10 x 7 cm en 2 stukken van 10 x 2 cm gesneden uit Heide cardstock. Eén 10 x 7 cm heb ik diagonaal doormidden gesneden. Daarna heb ik alle delen bewerkt met een vlinder embosfolder, op kleur gebracht met Distress Inkt Seedles Preserves en ze op het hoesje geplakt.



Voor het doosje heb ik Hagelwit cardstock genomen van 14,9 x 21,5 cm en deze volgens onderstaand voorbeeld gesneden en gevouwen. De rood/oranje lijnen moeten geknipt worden. Als je op de foto klikt, dan wordt hij groter, waardoor de tekst beter leesbaar wordt.

 

Om het doosje in elkaar te zetten, heb ik sticky tape gebruikt, zodat hij goed vast blijft zitten.

 
 
Hierna heb ik een stuk van 10 x 7 cm, 2 stukken van 10 x 2 cm en 2 stukken van 7 x 2 cm gesneden uit Purper cardstock. Ook deze delen heb ik allemaal bewerkt met een vlinder embosfolder en de randen op kleur gebracht met Distress Inkt Seedless Preserves.



Na het embossen heb ik het cardstock licht bewerkt met een stukje schuurpapier, zodat de vlinders meer zichtbaar worden.

 
 
Het hoesje en doosje heb ik hierna nog versierd met een paar vlinders, een blad en een tekststempeltje in de vorm van een hartje. Ik heb alles gestanst uit Heide en Purper cardstock. Het blad en de grote lichte vlinder heb ik bewerkt met Distress Inkt Seedless Preserves. De tekst heb ik gestempeld met Memento inkt Lilac Posies. Het blad ben ik vergeten op de foto te zetten, maar deze is ook van Marianne Design.

 
 
Als laatste heb ik nog een foto met het doosje eruit geschoven.
 


Hier nog even op een rijtje het gebruikte Papicolor papier:
- Cardstock Original Hagelwit (No. 298930)
- Cardstock Original Heide (No. 298922)
- Cardstock Original Purper  (No. 298913)


Nog een hele fijne dag en tot de volgende keer.

1 opmerking:

Crea Ankie zei

Super mooi Glenda.
Dank je wel voor de duidelijke uitleg , ga hem zeker maken.