zaterdag 1 juli 2017

Diep in de zee....


Hallo allemaal,

Heerlijk de zomer, lekker zon en daar hoort ook verkoeling in water bij. Daarom een onderwater tafereel. Er zijn veel foto,s dus neem gerust een bakje koffie om het op je gemak te bekijken.



Ik heb een tag gemaakt en als basis heb ik hiervoor papicolor papier gebruikt.
Ik ben altijd in voor nieuwe ontdekkingen, in dit geval wilde ik eens kijken hoe het papier reageert op onderstaande bewerking. Heel goed mag ik zeggen dus heb ik er een blogpost van gemaakt.


Het papicolor papier welke is heb gebruikt hiervoor is Turkoois, dit heb ik eerst licht vochtig gemaakt met water, en vervolgens met dylusions spray bewerkt.


Na droging heb ik er stempels opgezet met versa mark inkt en zilverkleurig embossing poeder. De stempels zijn van Studio Light.




Vervolgens heb ik het met Craquelex Color bewerkt; de eerste laag breng je gelijkmatig aan en goed laten drogen. Dan de 2e laag, dit zorgt voor de barsten. 


Voor de struiken schelpen en vissen was het even passen en meteen met de stansen.....
De stansen zijn van Marianne design.


Ik heb Foil van Crafters compagnion gebruikt. Je brengt met versa markt inkt Wow bonding powder aan, in dit geval een stempel van indigo blue gebruikt.


Je strooit de bonding powder op het gestempelde vlak.


Je smelt dit met de heat tool en dan druk je de foil erop. Ik ben er nog met een brayer overheen gegaan, zo pakt het nog net iets beter.


Vervolgens heb ik met een roller versa mark inkt aangebracht
Hier clear embossing poeder overheen gestrooid en dit gesmolten met een heat tool.


Nu is alles klaar voor gebruik, en kan het stansen beginnen.


Het "koraal"rif, schelpen en vissen op de tag aangebracht.


Ik heb hierbij 3D kit gebruikt.


Met de tag stans van crealies een dubbele tag gestanst.
Ik heb hiervoor een de kleur Petrol gebruikt, een gave nieuwe kleur!


En klaar is het geheel. Hier kun je ook mooi zien hoe alles glimt doordat ik de foil heb gebruikt. 
Dankzij de prachtige kleuren van papicolor is het een mooi onderwatertafereel geworden.
Laat gerust een reactie achter, ik lees ze graag!



2 opmerkingen:

Diny zei

Wow.....schitterend Emmy!
mooi om te zien hoe het tot stand is gekomen!
Groetjes Diny

Aartje zei

Prachtig resultaat en met een duidelijke uitleg. Dank je wel.
Groeten, Aartje