woensdag 19 juli 2017

Een bloemetje voor jou

Goedemorgen allemaal,


Vandaag mag ik weer een kaartje laten zien op het blog van Papicolor. Deze keer heb ik ervoor gekozen  van Oud Hollands karton bloemen te maken. Ik was benieuwd of dat goed zou gaan…….ik moet zeggen dat gaat prima, het is lekker stevig en toch makkelijk om te verwerken. De Silhouette Cameo snijd dit karton ook perfect uit.
Ik zal eerst uitleggen hoe ik de bloemen gemaakt heb.  Snijd met de Silhouette Cameo (of stans, of pons) 5 bloemen die even groot zijn, uit Oud Hollands karton en snijd de bladeren uit mosgroen karton. Ik heb de randjes van de bloemen, zowel de voorkant als achterkant geïnkt met Distress inkt Faded Jeans en de bladeren met Distress inkt Crushed Olive.

Daarna ben ik de bloemen gaan opbollen, wrijf met een opbol pen van buiten naar binnen zodat de blaadjes gaan krullen, draai daarna de bloem om en wrijf dan met een ronddraaiende beweging  goed het binnenste nog dieper naar binnen. Je bloem ziet er dan zo uit.
 Doe hetzelfde met de bladeren. Neem dan een lijm pistool en een bloem en doe hete lijm in het hart van de bloem en druk/draai dit in elkaar en laat even drogen zodat het goed vastzit.
Daarna doe je aan de buitenkant van het deel wat je net gemaakt hebt hete lijm en vouwt de volgende bloem eromheen . Doe dit ook met de andere bloemen en zo krijg je een mooie gevulde bloem.
Plak daarna de bloem op de bladeren, ik heb dat ook met hete lijm gedaan. Dan is de bloem klaar.
Voor de kaart heb ik een stuk donkerblauw karton  van 27 cm x 15 cm genomen, een stuk Oud Hollands karton van 13 cm x 14,5 cm en uit deze kleuren ook een ovaal gestanst en een geschulpt ovaal. Stempel je tekst met Distress inkt Faded Jeans op het ovaal van Oud Hollands karton, ga met inkt langs de  randjes  en plak deze op het geschulpte donkerblauw ovaal. Vouw het donkerblauwe karton dubbel zodat je een dubbele kaart krijgt.
Stempel twee sierlijke hoekjes (Unique Hobby stempel) met Distress inkt Faded Jeans op de kaart, ga met inkt langs de randjes van de kaart en plak de bloemen in de hoeken en je ovaal in het midden van de kaart.
Plak dit geheel nu op de dubbelgevouwen donkerblauwe kaart en klaar is je kaart.
Gebruikte materialen van Papicolor:




Geen opmerkingen: