maandag 18 februari 2013

Songbird



Heb een *heerlijke* tutorial voor de snoepers onder ons.
Het is een doos met heerlijke toffifee's in een mooi stempel jasje.
Te bewonderen bij de Demodagen van Doe@Ding in Spijkenisse 9/10 maart.


Men nemen een vel Papicolor Original karton anjerwit nr. 03 wat je op maat maakt.
Zoals je hierboven kunt zien heb ik achtergrond stempel met Versamark gestempeld en het embossingpoeder verhit met mijn heatgun.
Nu voor de stevigheid grijsbord erop plakken met boekbinders lijm, en goed aanrollen met bv een brayer.


Ook de binnenkant is Papicolor anjerwit gebruikt wat bewerkt is met een mooie achtergrond stempel van Just Rite en heb Hero Arts schaduw inkt  Soft Granite ervoor gebruikt.


Een afdruk kan zo mooi zijn als hij eens in een grijs tint word gestempeld zo past het nog mooier in het gehele plaatje.


Nu heb ik de toffifee wikkel uit elkaar gehaald en die trek ik over op Papicolor anjerwit. Ril met een scorpal de lijnen tot een scherpen vouw. En blend de randen en bewerk het naar eigen inzicht. Ik heb de afdruk verhoogd opgeplakt.


De voorkant heb ik een uitstraling gegeven van scharnieren, de mal is van Noor. Afgezet met  kristallen. Ik laat de box sluiten met een mooi strik lint die ik tussen de laagjes heb vast geplakt.


Ook de hoeken hebben een gave brand techniek en zijn bewerkt met UTEE embossing poeder extra dik.


De Stampendous songbird ingekleurd met mijn markers, och ik vind hem zo mooi.


Hier nog eenmaal een close-up en ik hoop dat jullie met deze tutorial weer genoeg inspiratie hebben gekregen om aan de slag te gaan met het schitterende Papicolor karton.

10 opmerkingen:

Hetty zei

Wat super !!!!!!

Margreet zei

Wat prachtig Anita
Groetjes Margreet

Hannie Stoel zei

Heb je prachtig gemaakt Anita,

groetjes, Hannie

KarinsArtScrap zei

wow wat prachtig gedaan.

groetjes karin

sjanie zei

Dat ziet er echt super uit, Anita.
Je kaartje hieronder is ook een leukerd.

Groetjes,
Sjanie

manon's kaartenhoekje zei

wauw wat een super kaart heb je gemaakt schitterend zeg...soms zou ik wel eens iets van je creativiteit mee willen hebben

groetjes manon

anita01 zei

Enorm leuk om jullie berichtjes te lezen hoor, dank jullie wel. Heb het met veel plezier gemaakt en het moet eerlijk bekennen dat het Papicolor karton wel recht doet bij dit project, zo mooi structuurtje.

Warme groetjes,
Anita

anneke's creaties zei

schitterend wat is dit mooi gemaakt
en anita bedankt voor de duidelijke uitleg
zal het zeker een keer gaan maken
vind het suuuuper gaaf

groetjes anneke

vdkemma.blogspot.com/ammunella zei

Wow wat super mooi is dit
Grtjs Emma

Boukje zei

Prachtig! Mooi met de grijstinten!
'k Ben wel nieuwsgierig naar de brandtechniek, hoe heb je dat gedaan?
Groetjes Boukje.