zondag 23 december 2012

Doosje met kleine kaartjes

De kleine kaartjes van papicolor vind ik helemaal geweldig.
Voor deze bijdrage heb ik voor jullie een tutorial gemaakt van een kaart met daarin een ‘doosje’ waar 3 kleine kaartjes in passen.


Ik heb hiervoor 3 kleuren karton (30 bij 30 cm) gebruikt:
Original hagelwit nr 30
Original zalmroze nr 25
Original abrikoos nr 24


Neem voor de kaart zelf een zalmroze strook van 15 bij 30 cm.
Ril en vouw deze op 9,6 cm, 11,2 cm, 20,8 cm en 22,3 cm.


Voor het doosje heb je een stuk zalmroze karton nodig van 17,5 bij 12,4 cm.
Ril en vouw elke zijde op 1,5 cm.


Hoekjes insnijden en in elkaar plakken. Daarna in de kaart plakken.
Met abrikoos karton alle gedeeltes beplakken.



Daarna op elk gedeelte een witte laag karton. Het gedeelte wat in het doosje komt wordt geƫmbost. De andere delen langs elke kant een lijn embossen. Hiervoor zet ik streepjes op de achterkant.
Ik gebruik hiervoor altijd het malletje wat jullie op de foto zien. Het is een malletje van al heel wat jaren terug maar ik gebruik het nog dagelijks.



Daarna het doosje afmaken naar wens. De materialen die ik ervoor heb gebruikt staan afgebeeld op de foto’s.




De kleine kaartjes zijn te koop bij papicolor maar deze heb ik zelf op maat gesneden.
Hiervoor heb ik stukken van 13,2 cm bij 16,8 cm gesneden en daarna gevouwen.
Envelopjes zijn van papicolor.


Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Allen hele fijne kerstdagen toegewenst,
Groetjes, Hannie

14 opmerkingen:

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat ontzettend mooi.
Groetjes Miranda

manon's kaartenhoekje zei

wauw wat mooi zeg

groetjes manon

nans'creablog zei

Supermooi, heel leuk ideetje.

Groetjes,
Nans

Elly zei

Hartstikke mooi setje Hannie!!

groetjes, Elly

Ankie vd Polder zei

Wat een mooi creatie, en wat een goed idee om te onthouden. Groetjes en fijne zondag, Ankie

Anita zei

Wat een mooie geheel Hannie.
Leuke tutorial

Gr. Anita

Hanny zei

Wat een prachtig geheel het je er van gemaakt Hannie...SUPER.

Groetjes Hanny.

Wil zei

Wauw wat mooi!! Prachtig!

groetjes, Wil

KarinsArtScrap zei

prachtig doosje en schitterende kaarten.

groetjes karin

Dora zei

oooo...schitterend gemaakt!!
erg mooi om je tutorial te zien.
prachtig,hoor!
groetjes

Hetty zei

Wat schitterend !!! Bedankt voor de tutorial.

Annie Fransen zei

geweldig gedaan Hannie erg mooi.
groetjes Annie

Margreet zei

Wat prachtig
Bedankt voor de tutorial
Groetjes Margreet

Diny Sprakel zei

wat een knap staaltje werk Hannie en fijn met beschrijving erbij. Ook fijne dagen, groet DIny