woensdag 18 maart 2015

Visgraat techniek kaart

Hallo allemaal,

Laatst zag ik een kaart voorbijkomen met de visgraat techniek al een wat oudere techniek maar ideaal voor restjes papier op te gebruiken. Ik maak meestal kaarten van 14 x 14 cm en dan hou je altijd een strook over van een A4 die bewaar ik altijd en kon ik nu mooi gebruiken om deze babykaart van te maken:


Gebruikt papier:

Papicolor metallic original lavendel 343
Papicolor metallic original mint green 345
Papicolor metallic original  steel 332

Werkwijze:

Snij uit 3 verschillende kleuren strookjes van 1 cm. Snij uit het hagelwit een kaart van 13 x 13 cm en plak hierop aslan.
Nu kan je beginnen met de 1 kleur op de kaart te plakken zie de foto


Snij het overtollige paper weg,
Dan is nu de 2e kleur aan de beurt plak die strak tegen de 1e kleur aan:


Ga daarna verder met de 3e kleur 


En nu begin je weer met de 1e kleur en ga zo verder tot de hele kaart opgevuld is


Snij de de strookjes gelijk met de basiskaart


De visgraatkaart is in principe klaar! doordat ik 2 verschillende soorten papier heb gebruikt is de aansluiting niet helemaal mooi je ziet heel iets hoogteverschil dus heb ik het nog afgewerkt met een stickerrandje. Maar dat hoeft dus niet.

De kaart heb ik verder al volgt gemaakt:

Uit het lavendel een kaart snijden van 13,x x 27 cm en rillen op 6,75 en 13,5 cm en vouw de kaart in model.
Voor de smalle kant heb ik een strook wit karton genomen van 6,26 x 13 cm en met bovenstaande techniek een visgraat gemaakt.
Plak de kaarten op de lavendelkaart en plak het plaatje links bovenin. 
Stans de ooivaar uit het metallic steel en lavendel en plakt het iets verspringend op elkaar.
Stempel het kastje,lampje en schilderij en knip het uit en plak het op de kaart,
Het ledikantje heb ik gesneden met de silhoutte en aan 2 kanten aan de kaart geplakt zodat je een 3D ledikantje krijgt. Stempel het babyhoofdje en konijn uit bruin kraft en kleur het in plakt het in/op het ledikantje.

Bedankt voor het langs komen en tot de volgende keer!

Groetjes Marina

1 opmerking:

Anneke zei

Wat leuk dat jij laat zien hoe jij het hebt gemaakt. Mooi!