zaterdag 28 maart 2015

Paascadeauzakjes

Ik heb 2 Paascadeauzakjes gemaakt.
Ik heb er 2 keer plezier van gehad.
1 om ze te maken
en 
2 om ze te geven.
Ik heb deze zakjes met het volgende Papicolor papier gemaakt.


Alle vouwlijnen heb ik met een vouwbeen gedaan. 
Dat is belangrijk om een mooi zakje te krijgen.

Vouw een A4 naar het midden.
Vouw het andere deel 0,5 cm over de eerste vouw heen en lijm die vast.


Vouw de onderkant open.


Vouw deze naar elkaar toe.
Hou daarbij in de gaten dat de afstand van beide kantjes gelijk is.
Smeer lijm ( zie hierboven) alleen op de schuine kantjes.
Bij het flapje wat er overheen valt mag wel wat lijm zodat de bodem vast zit.


Vouw de lange zijdes links en rechts naar binnen om de juiste vouw te krijgen.
Deze moet aansluiten op het driehoekje.
Ik heb links goed gevouwen en bij de rechterkant zie je tot waar hij gevouwen moet worden.


Het zakje ziet er nu zo uit.


 Doe de eitjes in het zakje.
De bovenkant van het zakje wordt om en om gevouwen.


Buig de twee zijkanten naar elkaar toe.
Die kun je vast lijmen, dat heb ik bij het kleine zakje gedaan.
Je kunt het ook los laten, dat het ik bij het grote zakje gedaan.


Bij het grote zakje heb ik het maar een paar keer gevouwen.
Zo kunnen er meer eitjes in.
Vouw een stuk lint om het zakje heen en plak dat aan de onderkant vast.


Ik hoop dat jij ook zin krijgt om met dit papier wat van deze zakjes te gaan maken.
Ik wens iedereen fijne Paasdagen.
Groetjes, Anneke

1 opmerking:

Els zei

Ik vind dit erg mooi gemaakt en bedankt voor de tutorial.
Groetjes, ELs