zaterdag 12 oktober 2013

Een welverdiende felicitatie (Tutorial pasta en Shape Art mal)


Vandaag wil ik jullie wat nieuwe artikelen in combinatie met Papicolor laten zien.
Het is ideaal, stevig cardstock en is op vele manieren te bewerken en te gebruiken.

Ik heb de volgende kleuren gebruikt:


Ik heb een Dutch Dobadoo Shape Art mal gebruikt. Deze is makkelijk in gebruik en ideaal voor andere vormen van kaarten. Je begint met de mal op je cardstock te leggen en teken de vorm van de mal na.
Ik ben begonnen  met de buitenste rand.


Hier op de foto zie je het nagetekende gedeelte op het cardstock.
Dit kan ik nu uitknippen, hier voor heb ik een schaar van Joy!Crafts gebruikt.
Dit is een ideale scherpe schaar en knipt erg handig en makkelijk.


Dit is het resultaat van het eerste gedeelte.


Nu ga ik het volgende deel na tekenen. Ik neem hier de tweede lijn van de mal.
Je ziet het op het voorbeeld waar ik het op het cardstock na getekend heb.


Ook dit knip ik weer uit. Je ziet nu de twee kleuren op elkaar liggen.
Zo zou je ook de volgende maat weer kunnen tekenen en knippen.
Ik hou het bij deze twee lagen en ga nu lekker met pasta aan de gang.


Ik wil de bloemen motief van de Mask Art stencil op mijn cardstock hebben.
Ik gebruik hier Creall structuur pasta, een fijne pasta voor de masks.


Ik leg de mal op het cardstock gedeelte en breng de pasta aan op mijn spatel.
dit veeg ik nu over het stencil zodat het motief dadelijk zichtbaar is op het cardstock.
Als ik het hele cardstock gedeelte bedekt heb kan de mal er af.


Dit is dan het mooie resultaat. Zo maak je ook weer je eigen designpapier op een andere manier.
Je kunt eventueel PanPastel over de pasta doen als deze gedroogd is.
Je kunt dan elke gewenste kleur er op aanbrengen met een kwastje.


Hier zie je de 2 lagen op elkaar, dit is mijn basis voor de kaart.


Natuurlijk nog een lint, label en wat vlinders gestanst met een mal van Noor design.
De vlinders komen eind van de maand uit en zijn erg leuk.

Ik hoop dat jullie wat inspiratie op doen en zien dat het werken met pasta ontzettend leuk is om te doen.
Het Papicolor cardstock werkt er ideaal voor en er zijn veel leuke stencils die je kunt combineren.

6 opmerkingen:

Hetty zei

Wat een mooie creatie !!! Bedankt voor de hele duidelijke uitleg.
Groetjes Hetty

KarinsArtScrap zei

mooi gedaan.

groetjes karin

lenywim35 zei

heel duidelijke tutoriel. Zelfs ik snap het. hahaha
Gr leny w

Jeannette zei

super bedankt voor de duidelijke uitleg, ik heb toevallig beide mallen gekocht en ga er gelijk mee aan de slag, groetjes Jeannette

Unknown zei

Prachtig Joyce!

manon's kaartenhoekje zei

wauw wat mooi Joyce, jammer dat we niet allemaal die mallen hebben

groetjes manon