woensdag 8 augustus 2012

1 kleur ☺☺☺.....Kerst in de zomer.



Hallo lieve bloggers,

Jullie schrijven en zeggen dat ik de laatste tijd nogal obstinaat, tegendraads en/of recalcitrant ben.....hihihi. Om "die naam" hoog te houden heb ik, in de zomer, deze kerstkaart gemaakt.
Mijn opdracht voor vandaag was.....1 kleur. Zo recalcitrant als ik "groot" (1,58m) ben heb ik dan ook maar 1 vel handmade-hobby papier, 1 kleur rood karton, 1 kleur groen karton en 1 Creative Petal stans van Crealies gebruikt om deze ene kerstkaart te kunnen maken ☺☺☺.


Wat vinden jullie van deze poinsettia?

Om de poinsettia en deze kaart te maken heb je nodig:
Papicolor Original karton kleur 18 kerst-groen voor de kaart van 14,5cm x 29cm en voor de oplegvellen 11cm x 11cm en 14,5cm x 5cm
Papicolor Home Office Original karton kleur 12 fiësta-rood voor de oplegvellen van 14cm x 14cm, 10,5cm x 10,5cm en 14,5cm x 4,5cm
Papicolor Handmade-Hobby papier van 10cm x 10cm en 14,5cm x 4cm
Plak de rode oplegvellen op de groene oplegvellen en het handmad-hobby papier op het groene karton
Snijd of knip de smalle strook in 4 delen en plak alle delen op de kaart (zie hiervoor de eerste foto)
Stans 5 maal de Petals uit fiësta-rood karton en 5 maal uit kerst-groen karton
Snijd nerven in de Petals
Vorm de poinsettia (in het midden zit een splitpen) en plak deze op de kaart
Bevestig 6 hotfix.-steentjes

Met het maken van kerstkaarten kun je niet vroeg genoeg beginnen en ik hoop dan ook dat ik met deze kerstkaart jullie een "zetje" in de goede richting heb weten te geven.

Liefs Wilma

8 opmerkingen:

marian zei

Hallo Wilma,
Een prachtige kerstkaart. Ik heb al genoeg kerstkaarten op andere sites voorbij zien komen dus zo eigenwijs ben je niet hoor! (naar mijn mening.)
Groetjes van marian.

Summer-design zei

Een heel hoop zijn al met kerstkaarten bezig,sommige gaan hel hele jaar door, daar moet ik toch niet aan denken. Het staat bij mij altijd een hele tijd in de ijskast maar binnenkort begin ik er wel aan want anders wordt het zo,n haastklus, dat is ook niet prettig.

Wilma, ik ben net zo,n hummeltje als jou, ook 1,58 m groot/klein hihi. Alleen in gewicht zal het anders zijn, denk dat ik graag met je zou willen ruilen!

Door al dat gekakel van mij vergeet ik bijna iets over je kaart te zeggen, echt kerst, hardstikke leuk!

Gr, Wietske

manon's kaartenhoekje zei

wauww wat een mooie kaart wilma

groetjes manon

Astrid Schipper zei

Hele mooie kaart Wilma en ik maak ook al kerstkaarten hoor dus maar misschien ben ik ook wel eigenwijs hihi...

Groetjes,
Astrid

KarinsArtScrap zei

mooie kaart Wilma.

groetjes karin

Hannie Stoel zei

Prachtige kaart Wilma.
Enne.....het is hoog tijd hoor om met de kerstkaarten te beginnen.

groetjes, Hannie

hennie zei

Prachtig Wilma!
Je sketch is ook zo leuk, ik denk dat ik die van je ga pikken of zit er auteursrecht op.
Je bent toch niet recalcitrant genoeg hoor, er zijn al zoveel kerstkaarten op de blogs te zien.
Morgen ook weer een kerstkaart op mijn blog.
Ik wil niet te kritisch zijn maar ik zie toch echt 2 kleuren, of ben ik nu obstinaat.
Liefs hen.

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooi hoor Wilma!! Lekker eigenwijs blijven doen!! Hihi..
Lieve groetjes, Yvonne