maandag 16 juli 2012

Especially for you


Al weer een week of wat geleden ontving ik de nieuwe kleuren distress inkt.
Lekkere felle zomer kleuren, helaas had ik nog niet echt de tijd gevonden om ze uit de verpakking te halen. 
Je kent dat wel, een stapel op je buro met nieuwe spulletjes die wachten tot ze gebruikt gaan worden. 
Zo lagen de distress inkten naast het fluor papier van Papicolor.
Want ook dit lag nog geduldig te wachten.

Als je het papier en de distress pads bij elkaar zie liggen valt het pas
op dat deze kleuren wel heel erg bij elkaar passen.


Reden genoeg om op een regenachtige woensdag morgen aan de slag te gaan
met papier, stempels en inkt.


Especially for you
roze fluor papier gesneden op 12x12
randen bewerkt met distress inkt picked raspberry
en vintage photo.
Crackle achtergrond stempel gestempeld met vintage photo
distels gestempeld met Archival coffee
en de grote distel en de tekst met Archival jet black.
stempels (Tim Holtz en Art Journey)

Gemat op roomwit cardstock en dit geplakt op zwart cardstock als basis, 
het zwarte cardstock is gesneden op 13x26cm en dubbel gevouwen.

Het fluor papier geeft een hele bijzondere dimensie aan de kaart, 
met een extra diepte effect in het midden.
wat me ook weer inspiratie gaf om nog een kaart te maken maar
dan met groen fluor papier.

Wat past er nu beter op groen fluor papier dan een peer.


It's the art of living....
Deze kaart is eigenlijk hetzelfde gemaakt
alleen heb ik groen fluor papier gebruikt met de kleur mowed lawn
en vintage photo.
de peer en tekst is gestempeld met Jet Black, de bloemen en het gras
zijn gestempeld met adirondack meadow en Lettuce
donkerbuin weer met Archival coffe.
(stempels Art Journey en stampin back)
Ook dit is gemat op roomwit cardstock en op een zwarte basis kaart geplakt van 13x26cm

Ook bij deze kaart vind ik het een verbluffend effect geven het
fluor papier in combinatie met de distress inkten uit de zomer set. 
Beide zijn echt heel goed te combineren en zo voor heel veel 
gelegenheden geschikt. 


Ben erg benieuwd wat jullie van de kaarten vinden, ben er zelf
erg enthousiast over.

Hieronder nog de linken van het papier dat ik voor deze kaarten gebruikt hebt


10 opmerkingen:

Astrid Schipper zei

Twee hele mooie kaarten, super gedaan.

Groetjes,
Astrid

Hannie Stoel zei

Heb je prachtig gedaan Lydia,
zo is het papier toch wat minder fel geworden.

groetjes, Hannie

Marrie zei

Hallo Lydia,

Dat ziet er geweldig uit met die kleuren het is heel mooi om te zien.

Groetjes Marrie

Monique Kools zei

Hallo Lydia,
Je hebt het papier weer op een heel andere manier gebruikt dan op vorige blogberichtjes. Vind het erg mooi. Zo kun je dus diverse kanten op met fluor en als je het beinkt wordt het minder "heftig".
groetjes Monique

Anita zei

Die zijn inderdaad heel mooi mede door dat papier denk ik.

Gr. Anita

Brenda zei

De kaarten zijn prachtig! heel erg mooi gemaakt, en leuke kleuren inderdaad!
Groet Brenda

Lia zei

Ik vind het effect geweldig! Wat een diepte!!
Leuk dat je verteld hebt hoe je dit doet, want nu kan ik het ook eens proberen. Dank je wel,
groetjes,
Lia

hennie zei

Hoi Lydia, dat vind ik wel heel erg knap!
Ik zou dat papier helemaal niet zien zitten.
Prachtig hoor!!!
Lieve groetjes hennie.

Cathy zei

Heel erg leuk!!!

Anneke zei

Wat is dit een geweldige kaart. Super het spat er vanaf. Groetjes Anneke.