vrijdag 26 januari 2018

Spread your wings & fly

Hallo allemaal,


Ik ben weer lekker aan het handletteren geslagen om een kaartje te maken voor een vriendin van mij die wel een oppepper kon gebruiken. Aangezien ik er graag een vrolijk kaartje van wilde maken, heb ik besloten om de achtergrond te maken met de Ecoline brushmarkers. Deze brushmarkers kun je zowel voor schrijven als voor achtergrondjes gebruiken, waardoor ik deze graag gebruik.
Ik heb de frisse kleuren '205 Lemon Yellow' en '600 Green' gebruikt.




Op een craftsheet (of in mijn geval een stukje plastic) zet je wat strepen door elkaar met de brushpennen. Hierop spuit je wat water zodat de kleuren wat door elkaar heen gaan lopen. Vervolgens haal je hier je papier doorheen. Ik heb een vel papier uit een oefenblok handlettering gehaald. Tussendoor heb ik het papier gedroogd met een heattool.


Natuurlijk moest er ook een leuke quote op de kaart komen, die ik heb geschreven met de Pigma Micron fineliners van Sakura. Ik heb de 0.2 mm en 0.5 mm gebruikt. De 0.5 mm is fijn om de uitlijning van de letters te maken en de 0.2 mm werkt fijn bij het opvullen van de 'schaduwen'.



Toen ik tevreden was over het resultaat heb ik de kaart gemat op zwart cardstock.


De gebruikte materialen van Papicolor zijn:

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

groetjes Anne

Geen opmerkingen: