maandag 23 oktober 2017

Opkikkertje

Hoi Allemaal,

Mijn beurt weer om vandaag iets op het blog te laten zien. Ik had met spoed een opkikker kaartje nodig en omdat ik ook nog deze blogpost moest maken heb ik dat maar even gecombineerd.

Ik ben begonnen om alles klaar te leggen. 


Daarna heb ik in de Silhouette software (welke bij de Silhouette Cameo hoort) een label  met tekst ontworpen en daar een ondergrondje bij gemaakt om in het zakje te doen voor de stevigheid en waar ik dan later de kikker snoepjes op kan leggen.  De kikker is een kant en klaar snijpatroon welke ik alleen nog even op de juiste grootte gemaakt heb en  een keer gespiegeld heb, zodat ik er twee kikkers van kon maken.


Het fijne van de Silhouette Cameo is, dat je er ook mee kunt schrijven (handlettering maar dan via de computer zeg maar) en dat gaat prima met de zwarte fineliner Micron 08. Ik heb eerst de tekst geschreven op hagelwit cardstock en heb daarna het label en het wit van de oogjes laten snijden.


Daarna heb ik de andere onderdelen gesneden uit rood, zwart en grasgroen cardstock.


De volgend stap is om de kikkertjes in elkaar te plakken, de neusgaatje heb ik weer met de zwarte fineliner getekend want die werden te klein om te snijden. Ook heb ik het tekst label (hagelwit) op het grasgroene label geplakt.


Toen de ondergrond in het plastic zakje geschoven en daar de kikker snoepjes op gelegd (ja, ik had handschoentjes aan, wel zo hygiƫnisch toch) daarna het zakje dicht geplakt. De tekstlabel dubbelvouwen en aan beide kanten dubbelzijdig tape plakken en dat over de bovenkant van het zakje plakken. Als laatste de kikkers op het label plakken en met de witte Pen Touch marker heb ik wat kleine accentjes op de kikkertjes getekend en klaar is je opkikkertje.





Gebruikte materialen van Papicolor:


Overige materialen:

Zakje kikkersnoepjes
Plastic zakje om kaarten in te bewaren








5 opmerkingen:

Glenda de Heide zei

Heel erg leuk!

Veel liefs Glenda

Margriet Post zei

Leuk gedaan! Daar zou je spontaan van opkikkeren.
Laatst heb ik met de silhouette cameo gestoeid met papier. Papicolor sneed hij prima!

marja zei

Superleuk gedaan. Dat ga ik ook maar eens maken. Zo leuk om even op de post te kunnen doen. Ik zal mijn silhouette ook eens aan de slag zetten. Groetjes Marja

Jannie den Butter zei

Wat heb je dat leuk gedaan Linda!
Groetjes Jannie

Aartje zei

Leuk en lekker idee!
Groeten, Aartje