donderdag 7 september 2017

Silke 10


Onlangs was mijn buurmeisje Silke jarig, ze vierde alweer haar 10e verjaardag 
en op haar verlanglijstje stond geld.
Gewoon een saaie witte envelop geven is niet leuk, 
vandaar dat ik een speciale cadeau-envelop voor haar heb gemaakt.


Allereerst heb ik met een ronde kop (passer en cirkelsnijder zijn kwijt....) 
vier cirkels getekend 
met de doorsnede van ongeveer 11cm 
(groter of kleiner kan ook prima!).


Ik heb voor vier verschillende kleuren papier gekozen: 
recycled kraft wit, original blauw, original taupe en original petrol.


Hierna heb ik de cirkels door een embossingfolder gehaald 
en de cirkels dubbelgevouwen.


Volgens onderstaande foto zijn de cirkels in elkaar gevouwen 
en de onderste gedeelten zijn aan elkaar vastgelijmd.


Hierna heb ik een strook recycled kraft bruin genomen 
en om de envelop heen gevouwen.


Deze strook heb ik versierd met sterren, ballonnen, Silke haar naam en leeftijd.


En als laatste heb ik de envelop gevuld (met geld) 
en de strook om de envelop geschoven.



Gebruikte materialen Papicolor:

Bedankt voor het lezen van mijn blogpost!


3 opmerkingen:

Diny zei

Wow.....wat super gaaf Annemarie!
Groetjes Diny

Gina zei

Wat een leuk idee ! Ik vroeg me al af hoe het kwam dat die vier gekleurde flapjes zo mooi in elkaar pasten ! Bedankt voor de uitleg ! Groetjes, Gina

Annemarie zei

Dank je Diny!

Graag gedaan Gina, ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren.