dinsdag 6 december 2016

Een ananas

Hoi Allemaal,

Deze keer heb ik een kaartje met een knipoog naar mijn dochters opleiding gemaakt. Mijn dochter wordt in december 17 jaar en studeert Biologie en  Medisch Laboratoriumonderzoek. Daar heeft zij een studiebegeleider/docent met een hele vreemde naam, die ook nog eens heel moeilijk uit te spreken is. Ik zal de naam niet noemen in verband met de privacy, maar het klinkt een beetje als “Ananas”. Dus als wij het thuis over desbetreffende docent hebben, hebben wij het voor het gemak dus over Ananas.


Vandaar dat ik deze kaart als grapje voor haar verjaardag heb gemaakt. De hele kaart is met de Silhouette Cameo gemaakt. Ik heb eerst met de Silhouette Studio software een ananas ontworpen en daar een dubbele kaart van gemaakt. Daarna met de Silhouette Cameo de ananas uitgesneden uit Mosterdgeel karton, daarop het Donkergroen karton geplakt en daaroverheen nog een laag Donkerbruin karton. Aan de binnenzijde van de kaart wat laboratorium “dingen” geplakt en ook deze met de Silhouette Cameo uitgesneden. Voor de reageerbuisjes heb ik Lichtgrijs, Ravenzwart, Rood, Dottergeel en Aquablauw karton gebruikt en het DNA heb ik uit Ravenzwart karton gesneden.
De teksten heb ik gewoon zelf  in Word gemaakt en geprint op Hagelwit karton.


Gebruikte materialen van Papicolor:


groetjes Linda

5 opmerkingen:

Angela zei

Wat een schitterende ananas! Wat ontzettend leuk bedacht Linda!
grt Angela

Angelique zei

Hoi Linda, in mijn leeslijst kwam ik jouw bericht tegen en m'n oog viel gelijk op de opleiding die je dochter doet. Mijn zoon doet deze ook, richting forensisch en wel in Breda, je hoort het niet zo veel dus vandaar mijn enthousiaste reactie. Superleuke kaart en laboratorium dingen binnenin zijn wel heel leuk.
groetjes Angelqiue

Unknown zei

Een prachtige kaart en een heel leuk idee.

Groetjes Elly

Glenda de Heide zei

Wat een grappige kaart!

Veel liefs Glenda

Annemarie zei

Wat een superleuke, orginele kaart! Mooi gemaakt.
Groeten Annemarie