vrijdag 19 april 2013

Meisjeskaart

Voor vandaag heb ik een envelopkaart gemaakt, geen nieuw model en ook niet zelf verzonnen maar wel eentje die leuk blijft om te maken.
De basis voor de kaart wil ik jullie stap voor stap met foto´s laten zien.
Ik heb 2 kleuren van Original karton gebruikt:
lichtroze, nr 23
hagelwit, nr 30



Snijd een strook van 30 bij 13 cm en ril deze op 10 en 20 cm.



Snijd de hoeken eraf, zoals op de foto hierboven.



Voor de binnenkant een stuk wit karton snijden van 8,5 bij 12,5 cm, en 2 stukken voor de voorkant, deze embossen en opplakken.



Daarna langs de onderkant de 2 schuine stukken vastplakken.



Voor het insteekkaartje stans je een rechthoek uit van roze karton en een rand van wit karton.
Het plaatje onder de witte rand plakken en vervolgens op de roze kaart.

Om de envelopkaart komt een roze band, snijd hiervoor een reep van 5 bij 21 cm, pons de randen en vouw de band om de kaart en plak deze vast.
De tekst (joy crafts) stempelen op een stukje karton, uitstansen en de langste met gefeliciteerd erop op de band plakken.
Tot slot een takje uitstansen en vlinders en deze opplakken en het labeltje met tekst half onder de andere steken.



Ik ben benieuwd naar jullie reacties,
groetjes, Hannie

8 opmerkingen:

Cinderella zei

Die is leuk en bedankt voor de uitleg erbij ik zal hem zeker een keertje gaan maken
Een fijne dag
Groetjes Cindy

creacard zei

Ik vind dit echt een heel fijne kaart!!! Mooie werkbeschrijving! Prachtig!

Gerrina zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Gerrina zei

Een handige uitleg en mooie kaart! Fijn weekend, Gerrina

KarinsArtScrap zei

heel erg mooi.

groetjes karin

Anoniem zei

Een prachtige kaart met een duidelijke uitleg. Bedankt hoor.
Groetjes Joke

manon's kaartenhoekje zei

wauww wat is deze gaafff zeg heel mooi knap gedaan

ik ga eens kijken of het ook met een andere spellbinder kan want deze heb ik nbet niet zal je altijd zien

groetjes manon

maria's knutselplezier zei

Wat een prachtig kaartje zeg!!!Schitterend!!!

Groetjes
Maria