maandag 19 augustus 2013

Alleen voor jou


Elke keer als ik aan de beurt ben om een kaart te maken voor dit blog denk ik weer, wat zal ik deze keer eens maken.
De ene keer begin ik te zoeken bij het karton, dan weer start ik met een borduurpatroon maar voor deze keer heb ik eerst een 3D plaatje opgezocht.
Ik heb gekozen voor een grappig vel van Eline Pellinkhof en voor deze kaart is de keuze op de varkentjes gevallen.
Daarna heb ik er 3 kleuren original karton van papicolor erbij gezocht,
heb zijn de volgende kleuren:
nr 30, hagelwit
nr 21, lavendel
nr 25, zalmroze

Werkwijze:
Stans met een nestabilitie een geschulpt wit vierkant uit, embos figuurtjes in de schulpjes en plak er een dubbel kaartje achter van 11 bij 11 cm.
Op deze manier heb je toch een dubbele kaart zoals op de foto hieronder is te zien.


Daarna een zalmroze vierkant snijden van 11,3 bij 11,3 cm. En een lavendel vierkant van 11 bij 11 cm en deze 2 op de kaart plakken.
Hierop komt een wit figuur wat uitgestanst is met een cheery lynn mal.
En hierop komt weer een zalmroze vierkant van 7,6 bij 7,6 cm.
Neem daarna een wit vierkant van 7 bij 7 cm en embos hierop de 2 bovenste hoeken, trek daarna lijntjes op 8 mm van de kanten. Het malletje wat ik altijd voor deze lijntjes gebruik staat ook afgebeeld op de foto hieronder.
Dan de tekst stempelen op een stukje wit karton, dit uitstansen met een ovaal en zorgen dat de tekst bovenaan komt te staan, het onderste gedeelte eraf snijden. Dan kan het op de kaart geplakt worden en tot slot het 3D plaatje.


Op deze foto staan de mallen afgebeeld die ik heb gebruikt.

Groetjes, Hannie

5 opmerkingen:

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat een schatje.
Groetjes Miranda

Jeannette zei

wow, wat een superkaartje weer, mooie papierkeuze maar de mallen zijn ook super, leuke tip om op de dubbele kaart te plakken, groetjes Jeannette

Mary Mac zei

I have to confess that I LOVE pigs (ornamental ones!!). Your card is beautiful and of course that mother and daughter(?)is soooooo sweet. Great work Hannie.

Mary Mac

Unknown zei

Mooi hoor!

lenywim35 zei

Schattig kaartje en het plaatje van Eline is ook weer gaaf. Ik ga zaterdag in Bleiswijk op de Crea beurs zoeken naar de plaatjes van Eline. Ik heb roze nodig.
Lukt daar vast wel.
gtr leny w