woensdag 6 juni 2018

Geslaagd

Hallo allemaal,

Volgende week worden de uitslagen van de eindexamens weer bekend gemaakt en komt er voor veel leerlingen een einde aan een spannende tijd. Ook onze dochter Anne hoort dan officieel of ze geslaagd is voor haar gymnasium diploma. We maken ons geen zorgen, maar het is toch een markering van 6 jaar middelbare school.

Mijn kaart van vandaag past helemaal bij deze periode en ik leg je graag uit hoe ik deze kaart gemaakt heb.

Dit uiltje is eigenlijk heel makkelijk te maken en ik denk dat de meeste van jullie deze stansen wel in jullie basisvoorraad hebben. 
Wat heb je nodig:
2 tinten bruin cardstock
1 stukje cremekleurig cardstock
Een stukje zwart cardstock
Een geschulpte cirkelstans
Een ovale stans
Een ronde stans 
Een vierkante stans (of evt een vierkantje snijden)
Een rectangle stans.

Hoe ga je nu te werk:
Uit het donker bruin stans je 2x de geschulpte cirkel en 2 x de rectangle.
Uit het nootbruin snijd je de ovale vorm.
Met een kleine ronde stans snijd je uit zowel anjerwit  (2×) en nootruin (1×) en in een kleinere maat in donkerbruin
Uit zwart cardstock een vierkantje

Je begint om de rectangles dubbel te vouwen.Dit wordt de kop van de uil

Je plakt nu de ovale vorm op de geschulpte cirkel. Let er hierbij goed op dat je de onderkant op 2 schulpjes laat rusten en niet op 1. Want dan valt hij aan het einde om.

Nu lijm je de kop aan het lijfje.


Aan de voorkant laat je een klein driehoekje uit steken als snavel. De tweede rectangle vorm lijm je aan de binnenkant als stevigheid.

De kleine ronde vorm snijd je doormidden. Dit worden de oogleden.
Het kleine donkerbruine rondje plak je op de cremekleurige cirkels.
Hierop komen de halve rondjes.


Nu kun je de oogjes verwerken op de kop.
Het zwarte vierkantje heb ik eerst voorzien van een lintje wat ik vastgezet heb met een brad.
Als laatste heb ik een stukje papier uit een woordenboek gehaald, dit opgerold en met een touwtje er om een vastgezet

Op deze manier kun je dus op een redelijk eenvoudige manier een leuke geslaagd kaart maken
Hieronder nog even de gebruikte materialen
301938 Karton orginal A4 Donkerbruin
301939 Karton Orginal A4 Nootbruin
298903 Cardstock Orginal Anjer Wit
298901 Cardstock Orginal Ravenzwart
301910 Karton Orginal A4 Dottergeel

Ik hoop dat ik jullie vandaag weer op ideeen heb kunnen brengen en wens je een fijne dag.



2 opmerkingen:

marian zei

Geweldig leuk idee, en ik hoef er deze keer niets extra voor aan te schaffen, want deze mallen heb ik allemaal. En 2 eindexamenkandidaten HBO.
Groetjes van Marian.

Diny zei

Wow.....prachtig Aartje!
Groetjes Diny