dinsdag 21 november 2017

Hip Hip Hooray Handlettering

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen:  Ik ben Anne, 17 jaar oud en zit in VWO 6. Dat betekent dus eindexamen doen aan het einde van dit schooljaar. Een spannend en stressvol jaar dus. Om even lekker te ontspannen tussen al het leren door ben ik begonnen met handlettering.

Mijn eerste kaart die ik hier vandaag dus laat zien is een kaart met handlettering. Ik heb gebruik gemaakt van een hele simpele techniek, die je kaarten wel een hele leuke uitstraling geven. 


Benodigdheden:
Deze gelpen dekt heel erg goed op het donkere papier!
- Afrondpons 

Dit lettertype is een van mijn favoriete om te gebruiken. Het is namelijk ontzettend simpel, maar ziet er gelijk heel gaaf uit. Het gaat in verschillende stappen:
1. Je begint met het aan elkaar schrijven van het woord me de Sakura Gelly Roll Wit. Als je wat twijfelt over jezelf kun je het eerst heel licht met potlood doen  en daarna overtrekken met de Sakura pen.
2. Daarna kijk je welke lijnen omhoog zijn gericht, en welke naar beneden.
3. Als de lijn naar beneden gericht is, trek je een schaduwlijntje: zo krijg je het schaduweffect.
4. En dan is het een kwestie van het lijntje inkleuren
5. Ik heb de hoekjes afgerond met een afrondpons.
6. Je kunt nog wat extra versieren.
7. En klaar is je kaart!

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze kaart vinden en van deze techniek.
Liefs, Anne 

3 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Zo gaaf Anne! en dit staat hoog op mijn to do lijstje!
ben al een beetje aan het oefenen.
xx Gerie

Glenda de Heide zei

Prachtig kaartje!

Veel liefs Glenda

Angela zei

Woww Anne wat geweldig! Dank je voor de duidelijke uitleg! Ga het zeker een keer proberen :).
grt Angela