zondag 11 juni 2017

Handletteren in een lijst

Ik ging weer aan de slag met een Handletter opdracht en gebruikte hiervoor het A5 oefenblok van Papicolor. Eerst oefen ik op printerpapier hoor, maar daarna krijgt het een plekje op het mooie papier van Papicolor! De teksten koos ik met Vaderdag in mijn gedachten, de voorbeelden staan in de winkel, waar ik een workshop Handletteren ga geven. 


Ik neem je mee in het proces.
Als ik mijn tekst op printerpapier heb gemaakt, zet ik eerst potloodlijnen waar de tekst gaat komen, zodat mijn teksten mooi uitgelijnd worden.



Ik schrijf de tekst met potlood op het papier,


en trek deze daarna over met een Micron fineliner. 'k Heb hiervoor gebruik gemaakt van de 01 en de 08. De letters die ik open had gelaten en het hartje heb ik gekleurd met Copic Sketch Markers.
Het witte papier heb ik iets kleiner geknipt en een mat gegeven van een zwart A5 vel uit het blok.


Het grijsgroene Recycled Kraft papier paste mooi bij de uitstraling die ik het wilde geven.


Samen met de zwarte lijst kreeg het een stoere uitstraling.


Op dezelfde manier maakte ik ook onderstaande tekst, alleen hierbij maakte ik een combinatie met gestanste letters voor het woord DAD.


Gebruikte materialen Papicolor:

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

Margreet zei

Supermooi!!
xxx Margreet

Aartje zei

Wat een leuk idee, ziet er prachtig uit.
Groeten, Aartje