vrijdag 21 augustus 2015

Envelopkaart

Hebben jullie ook weleens dat je geen inspiratie hebt om een kaart te maken?
Ik dus wel.
Maar wat een oppepper als er dan tóch een kaart uit m'n handen komt, en dan nog wel eentje die best naar m'n zin is.


Het is een envelopkaart geworden, ik heb al eens eerder zo'n kaart gemaakt voor dit blog, die is hier te zien, en daar staan ook stap voor stap foto's bij om zo'n kaart te maken.



Deze kaart is gemaakt uit een groot vel original karton.
Best wel eens handig zulke grote vellen.
Voor deze kaart heb ik een reep hagelwit karton gesneden van 50 bij 12 cm.
Deze wordt in drieën gevouwen, het middelste gedeelte is 17 cm, beide andere ongeveer 16,5 cm.
Dan de hoeken diagonaal afsnijden.
Aan de binnenkant kraft papier plakken.
Dan voor beide 'flappen' een laag kraft karton en een laag hagelwit op maat snijden, deze worden net iets kleiner.
Op de witte lagen wat figuren embossen, ik heb ze met de hand geëmbost.
De randen wat gekleurd met distress inkt.
Langs de onderkant de randjes vastplakken.
Voor de afwerking heb ik plaatjes gebruikt van Mattie. Ook een klein wit vierkantje geëmbost, deze afmatten met kraft karton en op plakken.


Voor de insteekkaart een hagelwit rechthoek snijden van 16 bij 11 cm waarvan de bovenrand wordt gestanst met een mal van Creative Expressions.
Dan een hagelwit rechthoek snijden van 15 bij 7,5 cm hierop wat passende figuren embossen en opplakken, afgemat met kraft karton.
Tot slot een plaatje en tekstlabeltje opplakken, ook afgemat met kraft karton.

Kraft karton
Original karton, hagelwit nr 30

Groetjes, Hannie

2 opmerkingen:

lenywim35 zei

Heel mooi gedaan Hannie. Ik val er gewoon voor. Ga het ook proberen, heb alleen niet alle mallen, maar dat lukt vast wel. gr leny w

Hetty zei

Super mooie creatie heb je gemaakt Hannie. Wat een goed resultaat op een inspiratieloze dag .......
Groetjes Hetty