woensdag 19 juni 2013

Hanger voor kerst.

Hallo allemaal,
vandaag laat ik jullie een kersthangertje zien, ja ik weet het .... het is erg vroeg, maar in het borduren zit nogal wat werk en ik wil er toch wel een stuk of 20 maken. 
Het is weer eens iets anders dan een kerstkaart.

Dit zijn de materialen, ik moet er wel even bij vertellen dat het oude mallen van Marianne Design zijn. De klok is KK 7103 en de kerstboom KK 7101. 
Garen is van Joy Crafts ( Chrissie kleur 30) Tassel, JU 0889.
kersttekst is ook een oudje. Verder een stuk lint.
Zo heb ik de hanger gemaakt, Uit Papicolor Hagelwit 30 teken je de twee mallen om met een dun potlood en prik je alle gaatje. Knip ze iets binnen de lijn uit. Borduur met een heel dun naaldje 1 op 6 gaatjes. Teken de twee mallen nog een keer op Olijfgroen 45  Knip deze iets buiten de lijn uit. Het groen is nu iets groter en zo krijg je een mooi groen randje om je klok en kerstboom. Plak op de voorkant van de olijfgroen klok en kerstboom het lint met boven een lus en onder een lus waar je de tassel tussen plakt. Plak de hagelwitte klok en kerstboom op de olijfgroene klok en kerstboom. Je lint zit nu goed vast tussen de groen en witte  klok en kerstboom en je achterkant is mooi afgewerkt. Je hanger is klaar.


                                                         Nog eenmaal de kleuren.
                                                            Hagelwit 30.  Original
                                                            Olijfgroen 45. Original.

Ik wens iedereen nog een fijne dag.

Groetjes Hanny.

2 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

super leuk gedaan.

groetjes karin

Boukje zei

Wat fijntjes, succes met het maken van al je kerstklokken!
Groetjes Boukje.