donderdag 12 juli 2018

Party!

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik weer iets laten zien voor PapiColor. Mijn dochter is binnenkort jarig en voor haar vriendinnetjes gaan we een gala feestje organiseren. Geheel in stijl met lange jurk, rode loper en alles wat daarbij hoort. Maar er is geen feestje zonder mooie uitnodiging en daar ben ik mee aan het werk gegaan. Ik zal jullie in deze blogpost stap voor stap uitleggen hoe ik dit gedaan heb.

Allereerst heb ik het volgende papier van Papicolor gebruikt:

Voor het maken van deze kaart heb ik een stans gebruikt, die uit drie verschillende delen bestaat. 
Uit het zwarte papier heb ik met de grote stans eerst de basiskaart gestanst.  Dit heb ik twee keer gedaan.  Dat is de boventste op de foto.

Met de middelste stans heb ik het goud papier gestanst.


 Ens als laatste heb ik de kleinste stans uit zwart papier gestanst. Zie eerste foto. Verder heb ik nog een ster en het woordje party gestanst. Hieronder op de foto zie je alle benodigde materialen waar ik mee aan het werk gegaan ben. De ster heb ik uit goudkarton gestanst.


Met een maskstencil en nuvo glitterpasta heb ik de gouden sterren gemaakt. Je smeert met een spatel de glitterpasta over je maskstencil en haalt deze er daarna voorzichtig af. Je krijgt dan meteen een heel leuk resultaat. Je laat het daarna even drogen terwijl je de benodigde materialen onder de warme kraan even schoonmaakt want alles zit wel lekker onder de glitter.





Door de gaatjes aan de zijkant van de basiskaart heb ik witte tule met gouden glitters geknoopt.
Wanneer de het zwarte kaartje met de gouden glitter sterren goed droog is kun je die op de basiskaart plakken.
Wanneer je de basiskaart klaar heb maak je aan de achterkant een pocket. Hiervoor pak je de tweede basiskaart die ik al gestanst had. Deze snijd ik bij de gaatjes door en plak tape op de kaart zie foto.  Daarna heb ik het linkerdeel op de basiskaart geplakt, hierin schuif je straks de tag/het label. 



Op het linkerflapje plak je daarna de ster met daarop de tekst party. Ik heb deze tekst nog voorzien van glossy embossingpoeder maar dat is op de foto niet echt goed te zien. De gouden ster heb ik nog voorzien van een zwart randje, dit heb ik met een watervaste stift gedaan.



Als laatste heb ik de rietjes op de kaart geplakt, dit zijn kant en klare rietjes die ik ooit eens ergens gekocht heb. Ik heb ze schuin doorgeknipt en op mijn kaartje verwerkt.
In de pocket heb ik nog een label gemaakt waarop ik de tekst van de uitnodiging geplakt heb. Deze heb ik op wit papier geprint en op het labeltje geplakt.


Inmiddels zijn deze uitnodigingen bezorgd dus nu kunnen we verder met de voorbereidingen van het feestje. Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook eens zelf een leuke uitnodiging te gaan maken. Het is even werk maar de ontvangers waren er echt heel blij mee.


Ik wens jullie nog een hele fijne dag en tot de volgende keer. 







Gebruikt papier van Papicolor - - -

1 opmerking:

Aartje zei

Wat gaaf Mirande en wat zullen die meiden een leuk feestje hebben als dit de voorbode js.
Groeten, Aartje