zaterdag 25 april 2015

Hoera 'n jaartje erbij

Hallo allemaal,

Het is weer mijn beurt om iets te laten zien en deze keer heb ik weer een borduurkaartje gemaakt met aan de binnenkant een pop up kaartje. Het idee heb ik op pinterest gezien maar daar was het in inches  ik heb het zelf in centimeters gemaakt.

De voorkant van de kaart :

 Binnenkant:


De gebruikte kleuren papicolor zijn:


En zo heb ik de kaart gemaakt:

Uit het anjerwit snij je een vierkant van 13 x 13 cm prik en borduur het patroon hier op,wrijf na het borduren de achterkant van de gaatjes dicht met bv een theelepel. Bewerk de randen met distress inkt Dusty concord. Snij uit het roze een kaart van 13,5 x 27 cm en plak hier het witte vierkant op, Snij uit het paars een rechthoek van 6 x 12,5 cm en plak dit op de witte kaart. Plak nu het 3d plaatje erop en werk af met pareltjes.

 Voor de binnenkant van de kaart heb ik wit karton genomen van 13 x 26 cm en gerild op 13 cm. Nu kan je de vakjes voor de kadootjes maken. Ik heb eerst 3 stroken desingpapier gesneden van 3 x 5 cm , 3 x 6 cm en 3 x7 cm. Vouw deze strookjes dubbel en leg met de middenvouw op het midden van de witte kaart van klein naar groot. De eeerste strook heb ik op 1,5 cm van de bovenkant gedaan .Teken nu de snij en vouwlijnen. Hieronder een heb ik tekening met wat maten erbij gezet:


Snij uit het roze en witte karton een strookje van 0,5 cm breed en plak deze op het designpapier zodat het kadootjes lijken. Stans uit het paarse karton de tekst hoera en stempel nog een tekst eronder.

Dit was miin bijdrage voor deze keer bedankt voor het langskomen en tot de volgende keer!


1 opmerking:

Joke de Wit zei

Prachtig Marina.Groetjes joke