vrijdag 17 april 2015

Doosje op Label

Ik had een verpakking nodig voor een feest.
Er moest veel geld in omdat wij dit met elkaar gaan geven.
Dit is het geworden.
Een doosje op een label.

Dit is het Papicolor papier wat ik heb gebruikt.
366 Original Metallic Baby Blue
330 Original Metalic Pearl White


 Snij voor de label een stuk van 9,5 x 18,5.
Snij de hoeken aan de bovenkant schuin af.
Plak daar het Swinging Blue op dat aan alle kanten 0,5 cm kleiner is.


Voor het doosje snij je een stuk van 10 x 27,5 van Baby Blue.
Ril op de lange kant op 10 - 12 - 22 - 24 cm.
Draai het papier om en ril op de lange zijde op 2 cm
Draai het papier om en ril weer op 2 cm.
Vouw alle rillijnen met een vouwbeen en knip in.
Zie hier boven.

Snij het Swinging blue papier een halve cm kleiner.
Kleur de randjes bruin met Distress Ink Frayed Burlap.
Ik heb aan de achterkant ook een stuk Swinging Blue geplakt.
Dit is omdat ik begon met iets anders in mijn hoofd maar van gedachte ben veranderd.
Moet kunnen. Dat heet creatief bezig zijn.


Maak twee gaatjes ( zie hierboven ) om straks het lint door te doen.
Plak het doosje aan de twee zijkanten dicht met dubbelzijdig tape.


Doe het lint dubbel door het gaatje in het doosje.
Maak een knoop zodat het lint er niet meer uit kan komen.
( zie hierboven )
Haal het lint door het klepje en maak een strik.

Alle stansjes die ik heb gebruikt om mijn label en doosje 
te decoreren  zijn van Crealies.
Je kunt dit patroon ook gebruiken om alleen een doosje te maken.
Mocht je ook zo'n label met doosje willen maken
wens ik je veel plezier.
Groetjes, Anneke


2 opmerkingen:

Boukje zei

Mooi gedaan je label met een doosje, de kleuren combineren mooi met elkaar!
Groetjes Boukje.

Hannie Stoel zei

Ziet er superleuk uit Anneke,

groetjes Hannie