maandag 14 juli 2014

Nieuwe woning

Terwijl het buiten regent en onweert heb ik me vermaakt met deze kaart.

De mal van het huisje (Joy Crafts) dat ik op deze kaart heb gebruikt had ik onlangs gekocht in Ede en het leek me wel leuk om daar eens mee aan de slag te gaan.
En de roze achtergrondkaart is van de serie Classic van Papicolor, dit is een enkele kaart met een mooie scheprand. Ook die wou ik graag gebruiken dus met deze 2 uitgangspunten moest het een mooie creatie worden voor dit blog.
En dat is, volgens mij, aardig gelukt.



Begin met de enkele kaart van de serie classic, deze heeft een afmeting van 105 bij 148 mm. Embos hierop een rechthoek, 5 mm van de kanten.
Snijdt vervolgens een witte dubbele kaart, net iets groter dan de lichtroze enkele kaart.
En een enkele witte kaart van 9 bij 13,5 cm, deze wordt geƫmbost met een cuttlebugmal.
Plak de lichtroze en vervolgens de witte op de dubbele kaart.
Stempel de tekst met een set van Joy Crafts op een stukje karton en stans het uit.
Vervolgens alle figuurtjes uitstansen, grasrandje uit lichtgroen, hondjes uit zwart en de vogeltjes uit nootbruin karton.
Het huisje en de geschulpte ovaaltjes die onder de labeltjes komen uit heide kleur.
Daarna kan alles opgeplakt worden.

Gebruikt van Papicolor:

kaart enkel Classic 84x132mm lichtroze
Original karton:
Hagelwit nr. 30
Heide nr. 22
Lichtgroen nr. 47
Nootbruin nr. 39
Ravenzwart nr. 01


Groetjes, Hannie

6 opmerkingen:

Anneke zei

Wat een gezellige verhuiskaart. Leuk met de dieren erbij.
Groetjes Anneke.

Veerle zei

Het is een hele leuke kaart geworden. Hartelijke groetjes van Veerle x
http://veerleskaartenhoekje.blogspot.be

Hanny zei

Een heel leuk verhuiskaartje Hannie.

Groetjes Hanny.

Neline zei

Wat een leuke kaart Hannie,
groetjes
Neline

Diny Sprakel zei

Mooie kaart, Hannie.

Marina zei

Leuke kaart Hanny

Groetjes Marina