zondag 9 juni 2013

In een jaar zitten bijzondere momenten


In een jaar zitten bijzondere momenten
.... daar is dit er een van

Toen ik voor de geboorte van Sophia deze tekst op een eveloppe 
zag staan waar een geweldig geboorteboekje in zat van mijn collegia designer
Celia. 
Wist ik dat ik deze stempel ook wilde hebben.
Hij is van Different Colors, je vind ze tegenwoordig in veel hobbywinkels maar 
ook op de beurzen. 


Met het Brilliant papier van Papicolor in combinatie met PanPastel
kun je een heel sjieke kaart maken.

Voor deze kaart heb ik ook maar 2 kleuren PanPastel gebruikt.
Yellow Ochre en Burnt Sienna
Door het Brilliant papier heeft de kaart hele mooie glans.

Om de kaart te maken heb je nodig

een basis kaart
stuk zwart cardstock
stuk brilliance cardstock
2 kleurtjes PanPastel met spons
2 stempels

Werkwijze:

Snij een stuk Brilliant cardstock af op 13x13cm
Snij een stuk Zwart cardstock op 13.5x13.5 cm
Snij een stuk Oranje van 14,5x29cm en vouw dubbel

In een eerdere post waar ook de candy nog in loopt
heb ik met dezelfde kleurstelling gewerkt.
Zo kun je 2 kaarten maken totaal verschillend maar met
dezelfde materialen.

Met de blokspons heb ik de gele kleur als eerst aangebracht op het
Brilliant  papier en dit van boven naar beneden in een rechte lijn
geveegd. 
Dit een aantal maal herhaald maar wel steeds een stukje +/- 1.5 cm opschuivend
Met de donkere kleur Burnt Sienna op de aanzet waar het geel het donkerst
is verder gegaan.
Gefixeerd en nu gestempeld
met een zwarte inkt.


4 opmerkingen:

manon's kaartenhoekje zei

wauw wat een super kaart en wat een prachtige tekst zeg, heel mooi

groetjes manon

KarinsArtScrap zei

een mooie kaart.

groetjes karin

anncreatief zei

Wat een prachtig kaart is dat weer.
liefs anneke

Unknown zei

De tekst is inderdaad geweldig01 Ik heb hem zelf ook al enige tijd en gebruik hem regelmatig.