maandag 7 januari 2013

Old meets New


Voor de eerste kaart van mij voor dit nieuwe jaar heb ik eens 'ouderwetse' technieken gebruikt: borduren, 3d en met de hand embossen en uitsnijden. Best weer eens leuk om te doen hoewel het uitsnijden wel even wennen was.
Maar na een poosje had ik de slag weer te pakken.
En niks ten nadele over stansmachines en dies maar er liggen hier zoveel mooie embossingmallen dat het zonde is om er niks meer mee te doen.
Ik hoop ze dus weer met enige regelmaat te gaan gebruiken.


Werkwijze:

neem een enkele witte kaart van 13,2 bij 13,2 cm.
Prik en borduur het patroon. Voor deze kaart heb ik een borduurpatroon gebruikt dat enkele jaren geleden gemaakt is door Kima Creations.
Het borduurgaren wat ik heb gebruikt is van Mettler.
Daarna de hoeken embossen met een malletje van Marianne Design, potloodlijntjes trekken langs de openingen en daarna uitsnijden.
Ook heb ik langs de zijkanten een lijn geëmbost op 3 mm van de kant.
Daarna het witte gedeelte matten met caramel karton en dit weer met creme karton.
Dan het geheel op een witte kaart plakken van 14,5 bij 14,5 cm.
Dan 4 figuurtjes uitstansen met een malletje van Spellbinders en opplakken.
En voor het midden een krans uitstansen met een mal van poppystamps en opplakken.
Tot slot het 3d plaatje opplakken.

De kleuren die ik het gebruikt van Original karton zijn:

Groetjes, Hannie

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Schitterend ziet dit eruit zeg. Leuk om toch weer eens oude spullen en technieken te gebruiken.
Groetjes Joke

KarinsArtScrap zei

een mooie kaart.

groetjes karin

Ditta zei

Hele mooie kaart, ik heb ook nog zoveel oude mallen liggen, dit is een goed idee!!!
Liefs Ditta

manon's kaartenhoekje zei

wauw wat een mooie kaart, dat doe ik ook regelmatig oude mallen gebruiken.

groetjes manon

Hanny zei

Prachtige kaart Hannie. Ik heb ook nog een kist vol met allerlei verschillende mallen. Moet ze ook maar weer eens gaan gebruiken.

Groetjes Hanny.

Liefs Ineke zei

Wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt Hannie. Schitterend gedaan meid.

Heel veel liefs van Ineke

Erica ♥ zei

Ziet er heel erg netjes uit hoor,
prachtige kaart :)

Fijne knutselweek gewenst :)
Lieve grtjsss van Erica ☼