maandag 11 juni 2018

ATC coins




We hebben een nieuwe rage in Nederland 
en dat zijn de ATC coins, of wel het ronde ATC kaartjes.
Ik heb voor vier weken geleden hier in Nederland 
de eerste Facebook site er voor op gezet en het is echt 
een rage. Zo leuk om ze te maken. Met de nieuwe stempels 
van Marianne Design die ik voor haar heb ontworpen
kun je leuke coins, kaarten, labeltjes enz. enz. maken.

Wat heeft u nodig:
Recycled Kraft papier (Papicolor)
Cirkel pons (6,4 cm of 2,5 inch)
Acrylverf in de kleuren geel, oranje, roze, turkoois, groen
Gesso
Heat tool
Achtergrond stempels Marianne Design: MM1606 - MM1608
De nieuwe stempels van Marianne Design: MM1621 - MM1622
Stempels van Carabelle Studio: Follow your heart - Charlie C - Man and bird
Zwarte Stazon stempel inkt
Macron stift zwart 03



Pons drie cirkels uit het papier en leg die op je craft sheet
schilder ze wit met gesso, drogen met de heat tool, doe een 
dot groene verf op je craft sheet en ga met de verfroller 
door de verf en dan een paar strepen op je coin laat ook nog 
wit over van het papier. Doe dat ook met turquoise verf.



Stempel met de achtergrond stempels 
MM1606 - MM1608 op de coins met roze en oranje verf.
Stempels met zwarte Stazon de figuurtjes MM1621 en MM1622
De cirkels heb ik met gesso lichter gemaakt.




Maak de coins nu verder af met de stempels stempels uit de 
MM1621 - MM1622 serie. Met de Macron stift 
heb ik puntjes om de cirkels gezet en tot slot om de coin 
een lijntje en klaar zijn ze.




Ik heb deze keer de nieuwe stempels van Marianne Design 
gebruikt omdat ik deze serie voor haar ontworpen heb 
en ze liggen vanaf eind mei in de winkels.







Het is een leuke bezigheid om ze te maken 
dat heb ik zelf onder vonden.




4 opmerkingen:

Karin Hagen de Ruiter zei

Ik had ze inderdaad ook al gezien, leuke nieuwe rage.
En leuk dat je de stappen laat zien.

Joanie zei

Superleuk Henriette. (En ik heb de stempels al 😊)

Scrapcreaties Mirande zei

Leuk maar ik denk dat ik hier maar even niet aan begin, heb het al te druk met alle andere dingen die ik ook zoo leuk vind.

Henriette Geurkink zei

Leuke reacties dank je wel.