woensdag 28 december 2016

Het sneeuwt

Hoi Allemaal,

Vandaag mag ik weer een kaartje aan jullie laten zien en dat is weer een winters kaartje geworden. Je kan het kaartje openklappen en er dus lekker veel  stansjes of plaatjes op kwijt. Ik zal eerst mijn kaartje showen en de materialen benoemen en dan onderaan de blogpost staan nog wat foto’s waarop je kan zien hoe de kaart in elkaar zit.
Dan klap je hem een keer open. 
En klapt hem nog een keer open. 

Eerst snijd je uit Hagelwit karton een strook van 15,5 cm x 10,2 cm en een strook van 20,9 cm x 7,5 cm.  De strook van 15,5 cm ril en vouw je op 7,6 cm en op 7,9 cm. De strook van 20,9 cm ril en vouw je op 10,3 cm en 10,6 cm. Snijd  uit Babyblauw karton 5x een oplegvel van 7,2 cm x 9,8 cm.
Ik heb uit de 5 Babyblauwe stukken karton nog kleine rondjes gesneden met de Silhouette Cameo, zo lijkt het net of het sneeuwt.  Kijk op de foto’s op welke plek je de oplegvellen plakt. Op het eerste deel van mijn kaart zit een ronde stans (Yvonne Creations)uit Hagelwit karton met daarop twee rendieren (Memorybox), deze zijn ook uit Hagelwit karton gestanst en gekleurd met Distress inkt.
Aan de binnenkant heb ik uit Hagelwit karton stukjes sneeuw grond geknipt, daarop huisjes en een kerkje (Marianne Design) uit Donkerbruin, Nootbruin en Hagelwit karton. De lantaarnpalen (Marianne Design) heb ik uit Ravenzwart karton gestanst. De bomen (Marianne Design en Yvonne Creations) zijn uit Mosgroen karton gestanst. Het rendier (Memorybox) is uit Hagelwit karton gestanst en ingekleurd met Distress inkt. De ramen heb ik met goudkleurig glitter bewerkt. Ook zit er nog een ronde stans (Yvonne Creations) en daar heb ik met de Silhouette Cameo de tekst op geschreven.

Op de volgende foto’s kan je zien hoe de kaart in elkaar gezet wordt. Ook staan hier nog even de maten op en de plaatsen waar je gaat rillen/vouwen.
Daarna plak je de delen op elkaar, ik heb het rechter deel op het linker deel geplakt. Zorg er wel voor dat de flap van het rechter deel naar beneden klapt. Je kan dan de flap naar beneden klappen en het linker gedeelte klap je daar weer overheen. 
 De basis is nu kaar, nu kan je de 5 opleg vellen erop plakken en de kaart naar eigen inzicht gaan versieren.

Gebruikte materialen van Papicolor:


groetjes Linda Dekker

3 opmerkingen:

Diny zei

Wat een schitterende kaart met mooie uitleg Linda!
Groetjes Diny

Glenda de Heide zei

Heel erg mooi kaartje!

Veel liefs Glenda

Mandy zei

Gorgeous card Linda!
Wishing you a very happy & creative 2017
xxx