zondag 26 mei 2013

Speciaal voor Jou tutorial easelkaart



Ik heb deze keer een tutorial gemaakt voor een easelkaart
en hoop dat jullie deze leuk vinden


Deze keer heb ik gekozen voor het volgende Papicolor papier:
cardstock Smart 302x302mm assorti bruin (item no: 298425 )
papier Handmade 210x297mm-A4 beige/beige (item no: 300736 )


Voor de kaartvorm heb ik een stans van Go Kreate gebruikt,
deze heb ik eerst 1 x uitgestanst uit een heel vel 302mm x 302mm.


Dan voor de easelvorm heb ik een vel van 302mm x 302mm dubbel gevouwen.


Dit vervolgens op mijn stansplaat gelegd en de mal er op.
Zoals je ziet de mal zover mogelijk naar de zijkant.


Zo ziet de kaart er uit als deze gestanst is, ik heb nu een mooie easelvorm.


Met de scorpal ril ik 1 kant die ik om kan vouwen
zodat de losse kaart daar straks tegen aan geplakt kan worden.


Nu stans ik de kleinere maat mal ook uit en dan van het handmade papier.
Dit doe ik 2 x. Voor de losse kaart maar ook voor de onderkant van de easelkaart.
  
 

Hier zie je het resultaat. Van het handmade papier wat op de bodem
van de easelkaart komt snijd ik achter nog een stukje weg tot de vouw.


Hier kan je dat zien. Ik plak het het losse deel pas op de easelkaart 
als bodem en kaart geheel klaar zijn. 
Je kan dan makkelijk de plaats van de vouw bepalen waar je deze plakt.
En ook het opleuken van de kaart gaat makkelijker.


Zo ziet nu de achterkant van de easelkaart eruit.


Hou er rekening mee dat de losse kaart op de bodem ergens tegen aan komt,
zodat deze wat schuin goed blijft staan.
Ik heb daar voor een vlinder van Noor! Design gebruikt en roosjes
die ik zelf gemaakt heb met een bloemen mal ook van Noor! Design.


Veel plezier met de tutorial en tot de volgende post.




3 opmerkingen:

Margreet zei

Wat een prachtige kaart
Mooie malletjes en stempels
Groetjes Margreet

Unknown zei

Bedankt voor deze tutorial Joyce! Ga het snel een keer zelf proberen, zodra mijn clubdagproject klaar is....

manon's kaartenhoekje zei

prachtig joyce en wat een super gave uitleg

groetjes manon