woensdag 3 oktober 2012

Special Friends mean so much


Als ik een avondje gaat zitten met stempels,
papier, inkt, embossing poeder, verf, markers etc
en een naaimachine in de buurt kan ik heerlijk
heel veel creativiteit kwijt in de kaarten.
Het lijkt wel of de kaarten haast vanzelf ontstaan.


Dat geld ook voor deze kaart, in mijn vorige post had ik aangegeven
dat ik de achterkant van bruin streepjes papier had gebruikt.
Voor deze kaart heb ik de voorkant of de juiste kant gebruikt.

Met Versamark inkt heb ik de bloemen (3x naast elkaar) gestempeld, 
en met embossing poeder bestrooid.
Voorzichtig het overtollige embossing poeder afgeklopt.
En verhit met een Heatgun, zodat de poeder smelt

Tipdoe dit niet door hard aan de achterkant tegen de kaart te tikken
want dan valt ook de poeder op de bloemen voor een gedeelte van de kaart.

Het bruine papier heeft de maat 10x14 en is geplakt op zwart cardstock 10.5x14.5
Daarna heb ik hem pas onder de naaimachine voorzien van een zigzag steek.
Dit geheel is weer geplakt op een strook Azuurblauw cardstock 
van 30x11 cm en deze dubbel gevouwen.

De vlinders zijn gestempeld op Copic Perfect Blending paper en ingekleurd
met een Copic Marker B01.
Na het uitknippen zijn de vlinders opgeplakt met alleen lijm op het lijfje.
Zodat de vleugels omhoog gevouwen kunnen worden.
Als laatste heb ik de tekst stempel gestempeld met Achival inkt.

Dit is het papier dat ik gebruikt heb.


Ben natuurlijk weer erg benieuwd wat jullie van deze
kaart vinden.


8 opmerkingen:

Monique Kools zei

Wat heb je weer een mooie kaart gemaakt. Ga toch ook weer eens mijn embossingpoeder opzoeken. Bruin+wit+blauw= perfecte combinatie.
groetjes Monique

Erica ♥ zei

Deze kaart is ook prachtig,
dat wit op bruin is erg mooi ☺

Grtjs Erica.

Angela zei

Wauw Lydia, deze is ook helemaal geweldig. Wat komt dat blauw van die vlinders mooi uit op bruin!!!
grt Angela

Ilonka zei

Wat heb je een beeldschone kaart gemaakt.

Groetjes Ilonka

Hanny zei

Wat een prachtige kaart. Helemaal mijn kleur.

Groetjes Hanny.

Hannie Stoel zei

Mooie kaart Lydia,
leuk om al die stempel technieken te zien.

groetjes, Hannie

manon's kaartenhoekje zei

prachtig

hoe is het met de zwangerschap?

groetjes manon

Elly zei

Love it Lydia!! Enne, sterkte met de laatste loodjes hoor!!

groetjes, Elly