maandag 2 juli 2012

Borduren

Voor vandaag heb ik weer eens een kaart geborduurd.
Blijft mooi, zeker in combinatie met embossen, soms maar een enkel randje of bloemetje maar het maakt de kaart net even iets meer af vind ik altijd.


Neem een enkele kaart van 13 bij 13 cm.
Prik het patroon met behulp van het malletje. Deze is van Marianne Design.
Met potlood lijntjes trekken langs de openingen zodat je die gedeeltes eruit kan snijden.
Dan de lijntjes en bloemen embossen en hierna de kaart borduren. Ik heb Mettler garen gebruikt.
Hierna met een nestabilitie een vierkant uitstansen van rood karton en een iets kleinere van anjerwit, dit op de kaart plakken, en hierop het 3D plaatje.
Daarna het geheel met rood karton afmatten en dan op een dubbele kaart plakken van 14 bij 14 cm.
Het plaatje wat ik voor deze kaart heb gebruikt komt van een stansvel van Studio Light.
Deze hoef je dus niet te knippen maar kun je heel makkelijk loshalen uit het vel.


Gebruikt karton:
Papicolor original anjerwit, nr 03
Papicolor original kerstrood, nr 43

Iedereen weer bedankt voor het langskomen en ik kijk naar jullie reacties uit.

Groetjes van Hannie

6 opmerkingen:

Pouwla zei

Hele mooie kaart Hannie!
Een prachtig borduurpatroon en kleuren!
Groetjes Pouwla.

Cathy zei

Heel erg mooi!!! Prachtig garen gebruikt.

manon's kaartenhoekje zei

wat een mooie kaart hannie, schitterend

groetjes manon

Astrid Schipper zei

Hele mooie kaart en wat een mooi borduurgaren heb je gebruikt.

Groetjes,
Astrid

KarinsArtScrap zei

een mooie kaart en geborduurd.

groetjes karin

Rita zei

prachtig geborduurd kaartje Hannie


groetjes Rita