dinsdag 24 maart 2020

Enjoy the little things

Hallo allemaal,

In deze bijzondere dagen heb ik voor jullie een kaart met een toepasselijke tekst. Nu veel mensen noodgedwongen thuis zitten moet je genieten van de kleine dingen: Enjoy the little things.


Een tijdje geleden had ik met een stel andere bloggers een knutseldate.  We maakten daar een kaart met een bleekmiddel techniek. Deze leuke en verrassende techniek wil ik vandaag graag met jullie delen.

Wat heb je nodig voor deze kaart:
* inkt, ik koos voor 3 kleuren distress inkt
* papier, ik gebruikte een velletje aquarelpapier uit een brushletter oefenblok
* een blending tool
* een grote stempel
* bleekmiddel
* klein kwastje


Ik ben begonnen om de inkt op het papier te blenden.
Nadat ik tevreden was over de achtergrond heb ik de stempel op het papier gestempeld.
Vervolgens doe je een druppeltje bleekmiddel op bijv. je kraftsheet
Met een kwastje doop je in de bleek en "schilder"  je de vlakken die je wit wil.
Let wel goed op: bleek heeft de neiging om "draden" te trekken en als je dit niet in de gaten hebt loop je het risico om een witte streep over je werk te krijgen.
Toen ik tevreden was over het bleken heb ik de vlinder in 3 gelijke stukken gesneden.
De 3 stukken heb ik vervolgens gemat op ravenzwart cardstock en dit vervolgens op een hagelwitte kaart gezet.


Ik had nog een strookje aquarelpapier over en hierop heb ik de stempel gezet. Deze stukjes ook weer gemat op ravenzwart en op de kaart geplakt met 3 d foam.

De producten van Papicolor nog even voor je op een rijtje:
Oefenblok brushlettering no. 215600
Cardstock original ravenzwart no. 300901
Cardstock original hagelwit no. 298930

Pas goed op jezelf en enjoy the little things.


3 opmerkingen:

Angela zei

Woww Aartje wat ontzettend goed! Dank je wel voor je duidelijke uitleg; ik was de helft alweer vergeten🙈....
En wat een toepasselijke tekst in deze onwerkelijke tijden..... dank je wel!
xxAngela

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtige kaart heb je gemaakt Aartje. Dank je wel voor je uitleg over deze techniek.
Lieve groetjes Miranda

Henriette Geurkink zei

Een hele mooie geworden.