woensdag 17 april 2019

Rompertje

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik jullie weer voorzien van wat inspiratie. Dat wil ik deze keer doen door jullie te laten zien hoe je zelf op een makkelijke manier een baby rompertje kunt maken.


Je begint met het snijden van cardstock in de maat 11,5 x 28 cm. Dit vouw je dubbel.
Met een kleine ronde stans snijd je het halsje uit. Let op dat je deze goed in het midden hebt liggen en draai evt. een aantal keren door je stansmachine omdat je door dubbel papier moet.
 Voor de beentjes doe je hetzelfde. Ik heb de stans zo gelegd dat het papier net met een puntje de stans raakt, zo weet je zeker dat beide zijden gelijk zijn.

 Vervolgens ga je de armpjes erin tekenen. Ik heb dit gedaan door 3 cm van de bovenkant, 2,5 cm naar binnen te tekenen. En vervolgens een lijn naar de hoek van de beentje gestrokken.
 Als je dit snijdt begint het al een beetje de juiste vorm te krijgen.
 Als je dit aan beide zijden gedaan hebt, kun je beginnen met de aankleding. Ik ben begonnen met een randje langs de armpjes en de beentjes. Dit doe je door dezelfde stans te gebruiken die je ook in het begin hebt gebruikt. Je legt hier nu de bijpassende geschulpte stans omheen
Je knipt ze op maat voor de ronde vormen en voor de mouwtjes doe je hetzelfde met een vierkante stans

Ik heb hem vervolgens nog aangekleed met een randje, cirkel met nijlpaard, letters en een speentje. Maar je kunt het natuurlijk precies zo maken als je zelf mooi vindt.

Het gebruikte papier van Papicolor is:

1 opmerking:

Wilma zei

Wat een LEUK idee om op deze manier een rompertje te maken Aartje.
Liefs Wilma ☺☺☺