woensdag 29 juni 2016

Cadeau verpakking om een doosje

Wat neem je mee naar iemand die al weken hoest?
Juist snoepjes tegen het hoesten.

Deze dame die zo hoest maakt prachtige sierraden.
Dus heb ik ook wat geprobeerd. Het is niet mijn ding!
Ze zal ook in de lach schieten, maar toch!
Persoonlijk!

Toen had ik nog 2 pakjes over. Daar heb ik ook een doosje
omheen gemaakt.

Ik heb het doosje gemeten.
Daar heb ik een bandje omheen gemaakt.
Voor dit doosje was het 4x14 cm.
Dit heb ik gerild op 1-6-7.5- 12.5 cm.
Toen het om het doosje heen gevouwen en dichtgeplakt.
Aan de boven en onderkant van dit bandje 2 strookjes dubbelzijdig tape geplakt.
( zie foto hierboven).
Toen heb ik gemeten hoe hoog ik de buitenkant wilde hebben.
De breedte van deze strook heb ik een paar mm breder gemaakt dan het bandje.
Dit strookje voor deze doosjes heb ik 5,02 X 20,5 cm gemaakt.
Dit gerilled op 9.5-11 cm.

Doosje 2

Doosje 3.

Hier heb ik het hoesje alleen aan de achterkant vast
geplakt aan de strook.
Daardoor kon ik een tekst en een envelopje kwijt.
Op het kaartje in het envelopje kan ik iets persoonlijks schrijven.
Dus de eerste twee mensen in mijn omgeving die moeten hoesten
krijgen van mij dit klein cadeautje.

Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd.
Het is niet moeilijk om te maken.

Voor deze doosjes heb ik het volgende gebruikt.
kraft-nachtblauw
kraft-wit
Voor de decoratie van het tweede doosje heb ik
Sering Paars gebruikt.
De stansjes zijn van Crealies.
Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Anneke

3 opmerkingen:

Diny zei

Wat heb je dat mooi uitgevogeld Anneke....prachtige creatie voor iemand met een hoestje!
Groetjes Diny

Anoniem zei

Superleuke creaties, leuk met die kralen!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Lydia Boode zei

Wat een gave uitwerking weer, en ondanks dat je geen sierraden maakt is het goed gelukt.